Redacteur en zijn visie

Een woord is een woord, luidt de bekende afspraak. Redacteur Seriewoordenaar gaat daar weliswaar mee akkoord, maar voegt daar graag nog iets aan toe. Want voor ons is elk woord in de eerste plaats een werkwoord.

Waarom een werkwoord? Omdat het, zeker in een commerciële tekst, de lezer aan het werk moet zetten. Een – uiteraard gewild – effect sorteren. Overtuigen, informeren, verrijken, aan het lachen brengen, contact opnemen met uw bedrijf. Maakt niet uit, zolang het hoofd en/of het lijf van de lezer maar in beweging wordt gezet en u daar op het einde van de rit beter van wordt.

Lijvige teksten

Seriewoordenaar is in dat opzicht een groot voorstander van bondigheid. Zelfs als het om lijvige content gaat. Dat klinkt als een contradictie, maar is het niet. In een tekst mag gewoon geen woord teveel staan. Niet in voor de hand liggende beknopte genres (slogans of advertentieteksten), maar evenmin in publireportages, blogs of whitepapers. Elk woord moet op de juiste plaats staan. Maar een beknopte tekst betekent niet dat de content snel-snel geschreven kan worden. Zoals George Lois het treffend want kort verwoordde: ‘Think long, write short’.

Redacteur aan uw deur?

Onze visie in een notendop: een tekst moet een zelfzekere, van gezondheid blakende ambassadeur zijn van uw product, dienst of onderneming zelf. Hij moet op een aantrekkelijke maar niet te opzichtige manier uw bedrijfs-DNA verwoorden. Kortom, u wilt eigenlijk geen tekst maar ‘tekstuur’. En dat is een grote verantwoordelijkheid. U mag er dus zeker van zijn dat wij dat heel serieus nemen, en alleen die tekst afleveren die honderd procent aan die visie beantwoordt.

Overtuigd door onze visie? Laat ons u dan nu met onze woorden overtuigen. Maak een afspraak via mail of telefoonLet’s make it word it.

Een redacteur met visie

George Lois verwoordt de visie van deze redacteur.