Whitepaper schrijven

Een whitepaper schrijven is eigenlijk kansen creëren. Het geeft u de mogelijkheid een vaak technisch onderwerp uit te diepen en de lezer geïnteresseerd te maken in uw business. Maar de voorbereiding en redactie van dergelijk stuk vragen heel wat tijd: research, structuur, de tekst zelf – er komt véél bij kijken. Laat het schrijven van een whitepaper dan ook over aan een redacteur met jarenlange ervaring in whitepapers schrijven.

Een goede whitepaper schetst bondig en helder een probleem of uitdaging, en formuleert vervolgens met wetenschappelijke argumenten en cijfermateriaal de oplossing. Het is uiteraard geen publireportage, maar als nuttige tool met tips, waarschuwingen, do’s & don’ts en/of inzichten kan het wél mogelijke klanten overtuigen. Mits u voor de juiste aanpak en schrijfpartner kiest.

De weg naar een doeltreffende whitepaper

En die aanpak komt er op neer een boeiend onderwerp of dito invalshoek te selecteren, de doelgroep en zijn interesses nauwkeurig af te bakenen, en vervolgens dat onderwerp op basis van grondige research en briefing uit te werken en schrijven.

Structuur en bladspiegel

Bij het schrijven zelf houden we maximaal rekening met structuur en bladspiegel. De lezers hebben vaak een functie waarin het time is money–principe heilig is. Zij moeten het document in één oogopslag kunnen screenen. Daarom maken we werk van een logische indeling, krachtige (tussen)titels en de nodig witruimte.

Ook uw whitepaper schrijven?

Al jarenlang schrijft Seriewoordenaar voor Roularta Business Leads

  • redactionele whitepapers, vooral dan in de domeinen lifestyle, 50+, personal finance, active man en B2B
  • gesponsorde whitepapers voor grote klanten als VIVIUM, Volvo, Thomas Cook en Partena.

Met die gerichte content bereikt Roularta Business Leads hoogstaande spelers in verschillende sectoren, die omwille van de kwalitatieve database van Roularta stuk voor stuk potentiële klanten vormen.

Schrijven wij binnenkort ook voor u een bevlogen whitepaper? Laat ons iets weten.