Publireportage of advertorial schrijven

Een  publireportage of advertorial kan uw bedrijf, product of dienst een echte boost geven. Maar alleen als die goed en overtuigend geschreven is. Of, anders gezegd, als die meer blijkt dan een schreeuwerige reclameboodschap.

Een goede publireportage is voor de lezer de best denkbare kennismaking met uw bedrijf. U kunt de tijd nemen om uzelf voor te stellen en uw argumenten toe te lichten. Maar die argumenten moeten wel steek houden. De lezer is niet dom: hij ziet zo door het mooie plaatje en praatje. Pak daarom de invulling van uw publireportage goed aan. Bijvoorbeeld door ze te laten schrijven door een redacteur met jarenlange journalistieke ervaring.

Advertorial als échte reportage

Want dat is het grote voordeel van een advertorial: de schrijver kan en mag bij het opmaken ervan de wetten van de journalistieke reportage volgen. Dat betekent dat in de openingsalinea idealiter een prikkelende vraag komt, die in het vervolg van het artikel een goed onderbouwd antwoord krijgt. Die prikkelende vraag is bijna altijd te herleiden tot deze: what’s in it for me? Het antwoord is daarentegen altijd anders, wat u de vrijheid geeft om de lezer op een unieke manier te overtuigen.

Uw overtuigende publireportage

Onze garantie? Wij maken van uw advertorial een onweerstaanbare en enthousiaste ambassadeur. Onze wapens? Oog en oor voor uw boodschap, goesting om die op de best mogelijke manier te verwoorden, en jarenlange ervaring als journalist bij de twee grootste kranten van Vlaanderen. Wij zorgen ervoor dat de lezer de ‘publi’ in ‘publireportage’ vergeet en gewoon meegezogen wordt door uw verhaal. Zodat de onvermijdelijke call to action op het einde eigenlijk zelfs niet meer nodig is.

Klaar voor een publireportage die uw onderneming, dienst of product perfect omschrijft? ‘t Is maar een woord. Laat ons iets weten!

Publireportage voor bedrijfsmagazine

Publireportage voor bedrijfsmagazine haiQu van Groep Caenen (concept & creatie: Apunta)