Bedrijfsnaam, productnaam of merknaam bedenken

Een bedrijfsnaam bedenken: het klinkt eenvoudig, maar is het allerminst. Want de naam moet niet alleen blijven hangen, hij verwijst idealiter ook naar uw corebusiness. Hetzelfde geldt uiteraard voor productnamen. Maar hoe verzint u die? Met behulp van Seriewoordenaar, copywriter uit Gent. Want mij maken graag naam. Meer bepaald de uwe.

What’s in a name? Wat moet uw naam verwoorden? Heel eenvoudig: uw bedrijfs-dna. Want u wilt niet alleen sterke producten in de markt zetten, maar ook een werve(le)nd project presenteren. En dan is de juiste bedrijfsnaam bedenken essentieel. Die moet zelfs niet per se spitsvondig zijn. Want hoe goed gevonden een grap of woordspeling ook is, als u die eenmaal hebt gehoord, is de verrassing eraf. Uw bedrijfsnaam moet in de eerste plaats zeggen waar het op staat en wat u belooft. Of, om aan te geven dat zelfs de Romeinen dit wisten, nomen est omen.

Goed gevonden merknamen

Goede bedrijfsnamen vertellen een verhaal. Wat dacht u bijvoorbeeld van Google (een googol is een 1 met 100 nullen, zodat de naam eigenlijk knipoogt naar de hoeveelheid informatie in de zoekrobot)? Hotmail is dan weer te vertalen als ‘dringende mail’, maar vormt ook een verwijzing naar html. En wat dacht u van LEGO, een samentrekking van ‘LEg GOdt’, Deens voor ‘speel goed’)? Conclusie? De beste allerbeste bedrijfs- of productnamen zeggen vaak zo veel met slechts één woord.

Uw bedrijfsnaam bedenken: ‘t is maar een woord

Droomt u van een naam die deuren opent? De perfecte binnenkomer die meer zegt dan duizend woorden, en dat in maar een paar woorden? Seriewoordenaar maakt graag wérk van uw merk. Spitsvondige samenvoeging ? Verrassende afkorting, hyperbool of palindroom? Neologisme? Wat ook uw vraag is, wij verzinnen de enige juiste product-, merk- of bedrijfsnaam. Neem vandaag nog contact op met ons, en we beloven alvast dat we onze naam waar maken.